Seyir Defteri Adriyatik

Adriyatik

9 Gün boyunca geçilen 900 deniz mili yol. Adriyatik’ten Ege Denizi’ne uzanan bir yolculuk.

Sakız Adası – Çeşme

Sabah 06:30’da demir alıyoruz ve yola çıkıyoruz. Adanın güneyine indikten sonra yönümüzü doğuya çeviriyor ve yelkenlerimizi açıp apaz seyrin keyfini çıkarıyoruz. Etrafta bir çok...

Orsa Vakti

Sabahın erken vakitlerinde yola çıkıyoruz. Limandan çıkınca sütliman deniz bizi biraz olsun rahatlatıyor. Kuzeye yönelerek adanın diğer tarafına geçiyoruz. Güneye inmeye başlarken rüzgar şiddetini...

Meltem Rüzgarları ve KEA

Korint boğazından geçtikten sonraki rotamız Atina’nın güneyinden geçerek kuzey doğuya yönelmek ve Andros – Tinos adalarının arasındaki geçitten direkt Çeşme’ye doğru yol almak şeklinde...

Korint Boğazı

Sabaha karşı 03:00 civarı Korint geçidinin girişine varıyoruz. Telsiz ile tekne bilgimizi ve konumumuzu kontrol merkezine bildiriyoruz. Bize o sırada boğazdan bir yolcu feribotunun...

Patras Limanı – Yunanistan

Saat 12:30 civarı Patras limanına ulaşmıştık. Liman girişindeki çok sayıda büyük yolcu feribotları hemen dikkatimizi çekiyor. Yunanistan bu konuda çok ilerlemiş. Neredeyse bütün adalara...

Corfu Adası

Sabaha karşı saat 05:00 civarı anakara ile Corfu adası arasındaki boğazdan geçerken tam karşımızdan esen 15 knot rüzgar ile güzel bir orsa seyri yapıyoruz....

Brindisi’den Ayrılış

Sabah erkenden kalkıyoruz ve sevgili Guseppe ustanın yollayacağı elemanı bekliyoruz. Öğlene doğru eleman halen daha gelmemişti. Marina merkezini tekrar ziyaret ediyoruz ve zoraki bir...

Adriyatik 3. Gün – Kara Göründü

Sabah 06:00 civarı çoktan uyanmıştım. Açık deniz havası insanı dinç tutmakta ve bol oksijen kısa uykuları son derece verimli kılmakta. GPS’i kontrol edince İtalya...

Adriyatik 2. Gün – Issızlığın Ortasında

Uli uyandıktan sonra klasik bir sabah kahvaltısı ediyoruz. Rotamızı kontrol ediyoruz ve otomatik pilotu 140 dereceye ayarlıyoruz. Saat 08:00 civarı bir ördek fark ediyoruz....

Adriyatik 1. Gün – Piran’dan Ayrılış

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıp Izola’nın huzur dolu havasını son bir kez daha soluduktan sonra tüm kontrolleri yapıyoruz. Bir kez daha rotamızı gözden geçiriyoruz. Marina...

İzola’da Son Gün

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıp sessiz ve huzurlu kentin havasını solumak insanı dinçleştiriyor bir anda. Sabah uyanınca kendimizi suya atıp serinliyoruz. Kahvaltıdan sonra Baran’la birlikte...

Izola – Alışveriş Zamanı

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıyoruz. Tekrardan bulunduğumuz yerin sessizliği ve huzuru beni büyülüyor. Bütün günümüz tekneyle gelen malzemeleri kontrol etmek ve yerine yerleştirmekle geçecek. Denizde...