Las Palmas Yolunda | Rüzgarla İnatlaşmak

Seyyahın Seyir Defteri

25 Aralık 2012

Öğleden önce uyanıyoruz ve yolculuk için Graciosa‘dan ayrılık vakti geliyor. Biraz hareketli Okyanus’ta Noel kutlaması ardından denize açılmak, yelken basmak keyifli olacaktır. Hedefimiz Las Palmas. Bir kez daha sabah hazırlıklarını tamamlıyoruz. Tam demir alırken çapa zorla gelmeye başlıyor. Ne olup bittiğini anlamak için baş tarafa gittiğimizde görüyoruz ki çapanın üstünde koca bir kaya parçası durmakta. Öyle dengeli duruyor ki düşürmek için etrafından ip geçirip birkaç hareket yaparak uğraşmak gerekiyor.

Graciosa - Las Palmas yolculuğu için son hazırlıklar
Graciosa – Las Palmas yolculuğu için son hazırlıklar

Las Palmas ‘a Doğru

Demir aldıktan sonra bir süre motor ile devam edip yelkenleri açıyoruz.
Bu sefer herşey güzel başlıyor. Orta şiddetli rüzgar karadan esiyor. Dalgalar ufak boyda. Planladığımızdan daha da hızlı yol alıyoruz. Yola ilk çıktığımız günler karşılaştığımız Akdeniz rüzgarından sonra ortalığın gayet sakin geldiğini söyleyebilirim.

Çapaya takılan kaya, Graciosa Adası

Birkaç saat içinde rüzgar yön değiştirmeye başlıyor. Rotamızı korumak pek kolay olmuyor. Sert rüzgar bizi rotamızdan batıya doğru ilerlemeye zorluyor. Bütün bunlar yetmezmiş gibi bir de sürekli yön değiştiriyor. Tüm gün ve gece rüzgara karşı yönümüzü korumak için slalom yapıp duruyoruz.
Sabaha karşı uzaktan Las Palmas görünüyor. Saat 8 civarı marina girişine yaklaşıyoruz.
Bu sefer de ana yelkeni toplarken sıkıntı çekiyoruz. Tam yelkeni indirirken karşımıza gelen ufak kayık bir anda öylece duruyor. Ne yaptıysak yerinden oynamıyor ve dümende bulunan Lauren tornistan basarak yönümüzü çeviriyor. Bu arada yarısı inmiş yelkenli yerinden ayrılarak denize doğru uçmaya başlıyor.

Las Palmas Adası İçin Son Hazırlıklar

Philip ve ben yelkeni geri toplamaya çalışıyoruz. Koca yelkenin yarısı suda. Hiç kolay olmuyor. Bumun tepesine çıkıp koca yelkeni denizden geriye toplamaya çalışıyoruz. Tüm gecenin yorgunluğu ve sabahın köründe hiç hoşlandığım bir durum değil. Ağzıma gelen her türlü küfrü ediyorum. Doğru düzgün tutunacak bir yer yok. Elimde zorla tutmaya çalıştığım yelken kaysa kendimi Atlantik Okyanusu’nun sularında bulacağım. Stresin verdiği güç ve kararlılık sayesinde son gücümüze kadar uğraşıyor ve yelkeni topluyoruz.
Marinaya vardığımızda saat 9 oluyor. Görevli bulmak pek kolay değil. Özellikle Christmas ertesi. Kollarım ağrıyor. Koca ana yelkeni denizin içinden manevra yapan tekneye toplamak için sanırım fazla yaşlıyım. Hepimiz uykuya dalıyor ve işlemleri öğleden sonraya bırakıyoruz.

2 YORUM

1. Seyehatiniz sırasında yaptığınız işler hakkında önceden bilginiz var mıydı yoksa yolculuk sırasında mı öğrendiniz ?

• Belli deneyimlerim vardı fakat temel bilgilerden öteye geçmemişlerdi. Bir dönem yelken dersi almıştım ve Ege denizini geçmiştim o kadar. Tüplü dalışta toplam 10 dalışım vardı. Yaşayarak öğrenmek yolunu seçtim diyebilirim.

CEVAP VER

Yorumunuz
Adınız

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.