Güle Güle Rüzgar | Akdeniz Açıkları Hedef Atlantik

Seyyahın Seyir Defteri

6 Aralık 2012

Akdeniz açıklarında günler sonra hava sakinleşiyor. Nöbet saatimin başlangıcında rüzgar şiddetini azaltmıştı. 90~120¤ civarından esen 10~13 knot rüzgar ile yolumuza devam ediyoruz. Yelkenlere motor eşlik etmeye başladı. Yaklaşık hızımız 7~8 knot dalga boyu yer yer 2 metreyi bulmakta.
Sandrine’in durumunda değişiklik yok. Deniz tutması hele ki okyanusu bir yelkenli ile geçmeye kalkışınca tam bir kabus olabiliyor. Kabininden çıkamıyor. Baş ucunda kovası (Nam-ı değer Jack) uzanıyor. Zaman zaman su içmeye çalışsa da başarılı olamıyor.
Etrafta bir kaç tanker dışında tekne yok. Saat 3 civarı rüzgar tamamen kesiliyor. Kaptana sesleniyorum. Yelkenleri topluyoruz. Artık yola tamamen motor gücü ile devam edeceğiz.
Kaptan yola geç çıktığımızı bir haftadır esen kuzeyli rüzgarı kaçırdığımızı söyleyip duruyor.
Hava azalan rüzgarın etkisiyle ve güneye inmemizle alakalı gözle görülür biçimde ısınıyor. Geceleri artık daha yumuşak ve ılık bir hava mevcut. Kış soğuğunu ardımızda bırakıp Cebelitarık‘a doğru seyir halindeyiz.

Günler sonunda sakin hava | Akdeniz Açıkları

Kaptana radarda gördüğüm sabit görünen ufak boylu cismi gösteriyorum. Radarı yakınlaştırıp parazitleri gideriyor cisim halen ekranda. Bana ışıklı duba olabileceğini gözle dikkatlice kontrol etmemi söyleyerek kabinine geçiyor.
Yaklaşık 5 dakika sonra tam önümüzdeki dubanın cılız ışığı görünüyor. Rotada ufak bir değişiklik yaparak dubanın yakınından geçiyoruz. Tüm gün rüzgarsız, motor ile 210 dereceye devam ediyoruz. Bir haftadır esen kuzeyli rüzgarın hediyesi dalgalar Sandrine’in ve benim midemizde pek hoş etki bırakmıyor.

Yaklaşık 1,5~2 metre boyu bulunan dalgaları çoğunlukla kıç tarafından alıyoruz. Hızımız yaklaşık 6~7 knot. Oldukça çalkantılı geçen bir yolculuk oluyor.

Sakinleşme Zamanı

Hedef Atlantik Okyanusu | Akdeniz Açıkları

Akşamüstü saatlerine kadar rüzgarsız ve bol dalgalı çalkantılı yolculuk devam ediyor. Hız ve seyirde değişiklik yok.
Akşamüstü saatlerinde deniz duruluyor ve dalgalar etkisini azaltıyor.
Sandrine iyice görünmesine rağmen kabinden çıkmıyor. Aldığı ilaç işe yaramıyor. Philip’ten aldığım ilacı veriyorum. Bir parça ekmek yiyebiliyor. Akşama doğru benden sıcak birşeyler istiyor. Philip’in hazırladığı pizzadan bir parça yiyor. Bu sevindirici bir durum.

Gece ilerledikçe dalgalar iyiden iyiye azalıyor. Sakince yola devam ediyoruz.

CEVAP VER

Yorumunuz
Adınız

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.