Yeniden Başlangıç

Her şeyin başladığı yere dönmek. Porodica Bistrih Potoka! Yeniden Başlangıç!

Ocak ayında başlayan seyahatimin ilk durağı burasıydı. Doğanın içinde tekilliği keşfettiğim yer. Tekil anarşinin yaşandığı mekan. Kış vakti zorlu hava koşulları yaşamı da zorlu kılmıştı. -25 derece hava, metrelerce kar, su bağlantısı olmayan ormanın ortasında bir evde en basit haliyle yaşamı tekrar keşfediyordum.

Hiçliğin ortasında Sandrine ile burada tanıştık. Birlikte yürüyerek Balkan ülkelerini keşfetmeye de burada karar verdik. Mart ayının sonuna doğru yayan seyahatimize başladık. Sırbistan’ın Uzice kentinden Bosna Hersek, Karadağ, Arnavutluk, Makedonya rotasında ilerleyerek Uskup’e uzanan yaklaşık 1000 km’lik seyahati 5 ayda yürüyerek tamamladık.
Tekrardan başladığımız yerde Sırbistan’ın Rudnik dağı eteklerindeki 35 yıllık komün Porodica Bistrih Potoka’ya geldik.
Kaçınılmaz değişim burada da iş başında. Hava şartları çok daha iyimser. Ilık yaz günleri yaşamı kolaylaştırmakta. Her gün gelen birçok ziyaretçi ortama keyif katmakta. Sonu gelmez sohbetler ve paylaşımlar ruhu beslemektHerşeye rağmen doğanın kurallarına uyum sağlayarak yaşam devam etmekte. Kuralların kontrolü doğanın elinde olduğu için tüm vakit zihinsel üretime harcanıyor. Fikirler üretiliyor.

Tıpkı Mart ayında olduğu gibi yeni seyahat planımızı da burada belirliyoruz.
Tıpkı mevsimlerde olduğu gibi, günlük rutinde olduğu gibi, sohbetlerin içeriğinde olduğu gibi seyahat şeklimizde de değişiklik kaçınılmaz oluyor.

Seyahat etmek keşfetmek ile eşdeğer anlamda benim için. Keşfetmek mesafelere hapsedilecek bir kavram olmamalı. Bir sokak ötesini keşfetmeden kıtaları keşfe çıkmanın pek bir anlamı yok. Bu kavramdan yola çıkarak yeni seyahatimizi Türkiye‘de planlıyoruz.

Amacımız daha önce olduğu gibi düşük bütçe ile görece uzun süreli, turistik rotaların dışında gerçek yerel hayatı keşfetmek. Bu sefer amaç aynı kalmak şartı ile seyahat aracımız olan yürümeye treni dahil ediyoruz.

Yeniden Başlangıç - Rudnik, Sırbistan
Rudnik, Sırbistan

Özellikle gençler arasında uzun süredir çok popüler olan InterRail ile Avrupa turunu duymayan kalmamıştır. Ben de üniversite yıllarımda en az 10 kez InterRail planları yapmış ve her seferinde masrafları görüp hayalkırıklığı ile vazgeçmek durumunda kalmıştım.
InterRail’ın masrafını karşılayamayan gezgin ruhların alternatiflerden habersiz oldukları yerde durduklarına çokça tanık oldum.
Bu durumun üstüne giderek yerel seyahatte farkındalık yaratmak istiyorum. Günde ortalama 5€ masraf ile sıradan rotaların dışında Türkiye’yi keşfe çıkacağız.
Bir ay boyunca tüm trenlerde ücretsiz seyahat imkanı sağlayan TCDD aylık abonman bileti ile yola çıkacağız. Herzamanki gibi kesin belirli bir rotamız bulunmuyor. Yolculuk süresince jazz yapar gibi keşfe çıkacağız. Doğaçlama hareket etmek gezginin ruhuna en uygunu.
30 gün olarak planladığımız bu yolculuğa Ekim ayında başlamayı düşünüyoruz. Konaklamayı mümkün oranda gece tren yolculuğu, Couchsurfing, çadır ve bizi davet edenler ile karşılayacağız.

Mümkün olan her sürede video ve fotoğraflar ile seyahatimizi kaydedip ileride sizinle paylaşmak istediğim bir yol filmi de hazırlamaya çalışacağız.
Önümüzde bir aylık süre ve keşfedilmeyi bekleyen rotalar, mekânlar ve hayatlar bulunuyor.
Bu yolculuk süresince bizi takip edenlerde bilinmeyeni keşfetme arzusu uyandırmak ana hedefimiz olacak.

Yolculuğumuz süresince paylaşacağınız her fikir ve desteğiniz bizim için çok önemli. Altta bulunan formu kullanarak düşüncelerinizi paylaşmanızı veya destek bölümündeki form ile bize ulaşarak elinizden gelebilecek herhangi bir yardımı bildirmenizi rica ediyorum.

Sırtçantamız ile yeni bir yolculuğa çıkmak ilk çıkılan yolculuk kadar heyecan verici. Katedilen mesafenin önemi keşfedilenlerin yanında sönük kalmakta.

CEVAP VER

Yorumunuz
Adınız

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.