Okyanus Ötesi

Teknestop ile Fransa’dan çıktığım yelken yolculuğu ile Atlantik Okyanusu’nu aşarak Antigua adasına vardım. Ardından Karayip denizini geçerek Trinidad adasına ulaştım.
Yolculuğum süresince tuttuğum günlükleri bu bölümde okuyabilirsiniz.

Okyanus Ortasında Patlayan Yelkenler

Bundan tam 4 gün önce yelkenleri toplamış, seyrimize ara vererek okyanusta yüzmeye cesaret etmiştik. Detayları Atlantik Okyanusunda Yüzmek başlıklı notumda okuyabilirsiniz. O keyifli günün ardından birer birer aksilikler ortaya çıktı. Önce yerini yadırgayan spinnaker günde 2-3 kez halat kopararak bize harika bir egzersiz fırsatı sundu. Ardından spinnakerı kıskanan diğer yelkenler …

Atlantik Okyanusunda Yüzmek

Atlantik Okyanusu ortalarına yakın bir yerlerde motoru durduruyor kaptan. “Haydi diyor yüzmeye” Kıç tarafa emniyet amaçlı halat bağlıyor. Halatın ucunda da bir usturmaça var. Kafam bir anda karışıyor. Adriyatik denizini yelkenle geçerken yüzmüşlüğüm var fakat deniz dümdüz ve hareketsizdi. Eh tabii gençtik o zamanlar, deli yıllar. Hayatım boyunca yüzdüğüm en …

Las Palmas Yolunda | Rüzgarla İnatlaşmak

Öğleden önce uyanıyoruz ve yolculuk için Graciosa‘dan ayrılık vakti geliyor. Biraz hareketli Okyanus’ta Noel kutlaması ardından denize açılmak, yelken basmak keyifli olacaktır. Hedefimiz Las Palmas. Bir kez daha sabah hazırlıklarını tamamlıyoruz. Tam demir alırken çapa zorla gelmeye başlıyor. Ne olup bittiğini anlamak için baş tarafa gittiğimizde görüyoruz ki çapanın üstünde koca …

Kanarya Adalarında Noel Kutlaması

Dünya’nın sonu olduğu söylenen günde çıktığımız Atlantik Okyanusu üzerindeki ilk durağımız Kanarya Adaları. Cebelitarık ardımızda kaldı, günlerce  Afrika Kıtası’nın açıklarında okyanusta seyrettikten sonra Kanarya Adaları’na ulaşmak oldukça heyecan verici. Öğlen olmadan Kanarya adaları grubunun ilk adası olan Graciosa adasına varıyoruz. Hem de ne varmak. Lanzarote ile Graciosa adalarının arasından geçerken solumuzda …

Atlantik Okyanusu Seyahati Sıkıntıları

Atlantik Okyanusu seyahati başlayalı 3 gün oldu. Cebelitarık boğazını geçtikten sonra okyanustaki ilk gece oldukça sakindi. Okyanusta olduğumuzu sabah uyanınca anlıyorum. Afrika kıtası açıklarında 20 metrelik bir yelkenli ile seyr halindeyiz. Ufka kadar uzanan kocaman su birikintisi, devasa boyutta fakat oldukça sakin dalga hareketleri daha önce bulunduğum Akdeniz ve Ege …

Afrika Açıkları Yelken ile Atlantik Okyanusu

Cebelitarık boğazını geçtikten sonra Atlantik Okyanusu ile buluştuk ve Dünya’nın sonu olduğu söylenen tarihte okyanusa açılarak hayalimi gerçekleştirmeye başladım. Bir kaç gündür oldukça sakin bir deniz ve rüzgarla Afrika açıkları tarafında yelkene devam ettik. Çoğunlukla motor ile ilerliyor olsak da fırsatını bulduğumuz an açıyoruz yelkenleri. Öğleden sonra Buket UZUNER’in Su …

Atlantik Okyanusu Üzerinde Dünya’nın Sonunu Beklemek

Dünya’nın sonu gelmiş olmalı. Uzun süredir süren spekülasyonlar sonucu Dünya’nın sonunu getirmiş olmalı insanoğlu. Akdeniz‘in sonunda ve Atlantik Okyanusu başlangıcında (mayalar’a göre sonunda) hayat devam ediyor. Hatta o kadar ki koca koca tankerler petrol, kimyasal madde taşımaya devam ediyorlar. Telsiz bağlantımız mevcut, diğer gemilerin içinde de yaşam olduğundan eminiz. Cebelitarık …

Güle Güle Rüzgar | Akdeniz Açıkları Hedef Atlantik

Akdeniz açıklarında günler sonra hava sakinleşiyor. Nöbet saatimin başlangıcında rüzgar şiddetini azaltmıştı. 90~120¤ civarından esen 10~13 knot rüzgar ile yolumuza devam ediyoruz. Yelkenlere motor eşlik etmeye başladı. Yaklaşık hızımız 7~8 knot dalga boyu yer yer 2 metreyi bulmakta. Sandrine’in durumunda değişiklik yok. Deniz tutması hele ki okyanusu bir yelkenli ile …

Cebelitarık İspanya Sınırı | Stresli Yürüyüş

Planımız sabah erken kalkıp Cebelitarık‘ın ünlü kayasına çıkmak. Burada bulunan mağaraları, dünya savaşından kalma sığınak ve topları, çok daha garip olan Avrupa’nın tek maymun topluluğunu ziyaret etmek istiyoruz. Sabah uyandıktan sonra teknede ufak bir temizlik işine girişiyoruz. Ardından Sandrine yazı ve fotoğrafları ile ilgileniyor. Öğlen civarı gelen usta motoru onarmaya …

Cebelitarık Marina | İspanya Sınırını Geçmek

Sabah uyandığımızda Philip Cebelitarık marina ile telsiz bağlantısı kuruyor. Uygun bir yer olmadığını öğrenince diğer Cebelitarık marina ve İspanya marinalarını aramaya devam ediyor. Kısa bir telefon trafiğinden sonra Cebelitarık’ta bulunan Marina Bay bizi kabul edeceğini belirtiyor. Marina Bay havaalanı pistinin hemen güneyinde yer alıyor. Girişte hemen ofisin önüne yanaşıyoruz. Cebelitarık …

Avrupa’nın Güneyi Cebelitarık

Bu gece nöbetleri biraz değiştiriyoruz. Havanın düzelmesi, Sandrine’in kendini iyi hissetmesi sebebiyle 6~8 nöbetini Sandrine alıyor. Benim de sabah nöbetim 10~12ye kayıyor. Nöbeti aldığımda iskele tarafından bodozlama yaklaşan bir yelkenli görüyorum. Kural gereği dümeni sağ tarafa kırıp önünden geçiyoruz. Bugün ulaşmayı hedeflediğimiz nokta Cebelitarık. AIS sisteminde görünmeyen koca bir gemi …

Greenwich ve Ötesi | Bir Okyanus Macerası

Tüm gece şiddetli rüzgar ve akıntı tekneyi oldukça sarsıyor. Sandrine yine kendini iyi hissetmeyerek kabinine çekiliyor. Sabaha kadar tekne dalgalara çarparak ilerliyor. Sabaha karşı kendi kendine açılan ön yelken Philip’i uğraştırıyor. Saat 09.00 civarı Cartagena açıklarını geçtiğimizde rüzgar ve akıntı hafifliyor. Saat: 17.55 Koordinat: 36.49 ~ 1.38 Seyir: 250¤ Hız: 6,3 knot …