Booking.com

Adriyatik

9 Gün boyunca geçilen 900 deniz mili yol. Adriyatik’ten Ege Denizi’ne uzanan bir yolculuk.

Sakız Adası – Çeşme

Sabah 06:30’da demir alıyoruz ve yola çıkıyoruz. Adanın güneyine indikten sonra yönümüzü doğuya çeviriyor ve yelkenlerimizi açıp apaz seyrin keyfini çıkarıyoruz. Etrafta bir çok yelkenli seyir etmekte. Bunları görmek içimi bir kez daha rahatlatıyor. Artık olumsuz düşünceleri bir yana bırakıp yelken basmanın keyfini çıkarmaya başlıyorum. Öğleden sonra rüzgar şiddetini iyice …

Orsa Vakti

Sabahın erken vakitlerinde yola çıkıyoruz. Limandan çıkınca sütliman deniz bizi biraz olsun rahatlatıyor. Kuzeye yönelerek adanın diğer tarafına geçiyoruz. Güneye inmeye başlarken rüzgar şiddetini yavaş yavaş arttırmaya başlamış tekrardan Ege’nin o çalkantılı dalgaları ortaya çıkmaya başlamıştı. Artık yelken basmak için güzel bir zaman. Pupa yelken yolumuza devam ediyoruz. Yaklaşık 7 …

Meltem Rüzgarları ve KEA

Korint boğazından geçtikten sonraki rotamız Atina’nın güneyinden geçerek kuzey doğuya yönelmek ve Andros – Tinos adalarının arasındaki geçitten direkt Çeşme’ye doğru yol almak şeklinde çizilmişti. Fakat Makronisi adasının 6 deniz mili güney batısında fazlasıyla dalgalı bir denizle karşı karşıya kalmıştık. Günce’nin beni uyandırmasıyla işin ciddiyetini daha iyi anlamıştım. Güverteye çıktığımda …

Korint Boğazı

Sabaha karşı 03:00 civarı Korint geçidinin girişine varıyoruz. Telsiz ile tekne bilgimizi ve konumumuzu kontrol merkezine bildiriyoruz. Bize o sırada boğazdan bir yolcu feribotunun geçtiğini yaklaşık saat 05:00’te geçidin tekrar açılacağını bildiriyorlar. Etrafta bizden başka bir tekne yok. Çaresiz sabahın serinliğinde bekliyoruz. Korint Boğazı Korint Boğazı, Tarihi Korint şehri yakınlarında …

Patras Limanı – Yunanistan

Saat 12:30 civarı Patras limanına ulaşmıştık. Liman girişindeki çok sayıda büyük yolcu feribotları hemen dikkatimizi çekiyor. Yunanistan bu konuda çok ilerlemiş. Neredeyse bütün adalara giden büyük feribotlar sürekli yolcu taşımakta. Turizmi yönlendirmeyi ve bu yoldan kazanmayı gerçekten iyi başarıyorlar. Patras limanında kendimize zorla bir yer buluyoruz ve daha teknemizi bağlamamıza …

Corfu Adası

Sabaha karşı saat 05:00 civarı anakara ile Corfu adası arasındaki boğazdan geçerken tam karşımızdan esen 15 knot rüzgar ile güzel bir orsa seyri yapıyoruz. Yola çıktığımızdan beri ilk defa motorsuz hızlı bir seyir halindeyiz. Yaklaşık 1,5 saat sonra Corfu adasının kuzey doğusundaki deniz fenerini geçiyoruz. Bu fener ufacık bir adacığın …

Brindisi’den Ayrılış

Sabah erkenden kalkıyoruz ve sevgili Guseppe ustanın yollayacağı elemanı bekliyoruz. Öğlene doğru eleman halen daha gelmemişti. Marina merkezini tekrar ziyaret ediyoruz ve zoraki bir şekilde eleman gönderilmesini sağlıyoruz. Tam bir tembellik örneği gösteriyor herkes. Nedense hiç yabancılık çekmediğimizi hissediyorum. Gelen usta klasik bir İtalyan görünümünde. İngilizce bilmiyor fakat o İtalyan …

Adriyatik 3. Gün – Kara Göründü

Sabah 06:00 civarı çoktan uyanmıştım. Açık deniz havası insanı dinç tutmakta ve bol oksijen kısa uykuları son derece verimli kılmakta. GPS’i kontrol edince İtalya kıyılarına yaklaştığımızı ve rotamızı 136 dereceye çevirdiğimizi görüyordum. Kıyıya yaklaştığımız için artık daha çok sayıda tanker, balıkçı tekneleri ve yolcu gemileri görmeye başlıyoruz. Saat 17:00 civarı …

Adriyatik 2. Gün – Issızlığın Ortasında

Uli uyandıktan sonra klasik bir sabah kahvaltısı ediyoruz. Rotamızı kontrol ediyoruz ve otomatik pilotu 140 dereceye ayarlıyoruz. Saat 08:00 civarı bir ördek fark ediyoruz. Yakınımızda denizin üstünde dinlenmekte. Kim bilir nereden geliyor nereye gidiyordur. Yeni bir güne küçük fakat mutluluk verici bir başlangıç oluyor. Saat 09:10 civarı Bosna – Hersek …

Adriyatik 1. Gün – Piran’dan Ayrılış

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıp Izola’nın huzur dolu havasını son bir kez daha soluduktan sonra tüm kontrolleri yapıyoruz. Bir kez daha rotamızı gözden geçiriyoruz. Marina merkezinden hava ve deniz durumu bilgilerini alıyoruz ve çıkış işlemlerinin ardından saat 08:30 civarı marinadan ayrılıyoruz. Izola’da geçirdiğimiz 3 gün boyunca çok güzel dostluklar edindiğimizi, kasabanın …

İzola’da Son Gün

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıp sessiz ve huzurlu kentin havasını solumak insanı dinçleştiriyor bir anda. Sabah uyanınca kendimizi suya atıp serinliyoruz. Kahvaltıdan sonra Baran’la birlikte zodyağı şişiriyoruz. Baran kendisini ödüllendirip zodyak ile marina içinde turluyor. Öğlene doğru tekneye isimleri yapıştırıyoruz “BARONLY”. İsim işini hallettikten sonra sıra geliyor teknede bulunan göstergelerin kalibrasyonuna. …

Izola – Alışveriş Zamanı

Sabahın ilk ışıklarıyla uyanıyoruz. Tekrardan bulunduğumuz yerin sessizliği ve huzuru beni büyülüyor. Bütün günümüz tekneyle gelen malzemeleri kontrol etmek ve yerine yerleştirmekle geçecek. Denizde yolculuk yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli konu eşyaların düzenli ve sağlam bir şekilde yerleştirilmesidir. Deniz havası belli olmuyor her an hava patlayabilir, dalgalarla boğuşmak gerekebilir. …